Türkiye’de resim restorasyonunun gelişimi İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde açılan restorasyon uygulama atölyesi ile güçlenmiştir. Temel olarak bir resmin bakım ve onarımı, işin orjinaline zarar vermeyecek yöntemlerin geliştirilme ve uygulanmasını hedefler. Eserin orjinalini korumak ilk hedeftir. Eserdeki zararın boyutlarına göre farklı teknikler kullanılarak eser restorasyonu sürerken, her aşama fotoğraf ile belgelenir. Keza, resmin temizliğinde ortaya çıkan orjinal renkler şaşırtıcıdır ve eser sahibi bunun yeniden boyandığı yanılgısına bile kapılabilir. Herhangi bir katalog değeri taşıyan, antik ya da değerli eserlerin onarımı sertifika sahibi uzman restoratörlere yaptırılmalıdır.

r1

Öncelikli olarak hasar tespiti yapılır.

r2

Orjinalin en küçük ayrıntısı incelenir ve belgelenir.

r4

Şaseden ayrılan resmin tüm detay temizliği titizlikle yapılır.

r3

Temizleme işinde kullanılan kimyasallar kuvvet derecelerine göre adlandırılırlar. Bu nedenle temizlik cm2′ lik parçalar halinde ilerler.

r5

Bazı eserlerde aşırı yıpranmış tuvalin  yenilenmesi gerekebilir.

r6

Yeniden tuvale aktarılan resim dolgu için hazırdır.

r7

Dolgu maddeleri ile kapatılan eksik parçalara boya uygulanır.

r8

Seviyeleri eşitlenen resimde, malzeme farklılığını gidermek amacıyla üç tür farklı vernik uygulaması yapılır.

mindonart 2013 (Fotoğraflar, restoratörün orjinal sürecinde çekilmiştir.Yazı ve görseller kaynak gösterilmeden kullanılamaz.)

Reklamlar