12417541_973477242735344_4756322541726561476_n

Germaine Krull:
Jean Cocteau, 1929

 

…………………………………..

“Sanatçı , nasıl bir sahne seçer ki , ona hayranlık duyarız.”

Her ne kadar anahtar soru bu olsa da, kilidin bu  anahtarla açılacağının garantisi yok.Evet soru doğru ama yanıt çok çetrefilli.Çünkü en azından bu işin formüllendirilmiş bir yanıtı olmadığı konusunda sanırım hemfikiriz. Göze iyi gelen, yani iyi kompozisyonda sunulmuş kadrajın belli özellikleri vardır.Ancak, sözkonusu  insan psikolojisi ve algı yönetimi ise, sanatçı doğrudan bunları hedefleyen bir çaba içinde değildir.

pist!!

Düşünce dağınıktır ve bir görsele ayrılan süre, sanatçının beklediğinden uzun ilgi içeriyorsa eylem zaferle sonuçlanmıştır.Kadrajın sunumunda belirleyici olan, kompozisyon ya da teknik öğretiler değil, sanatçının kişiliğidir.Yanıt bu kadar da basittir aslında; o kişiliğe ilgi duyabilirsiniz, sizi kendi karanlığına çekebilir, ilgi duyabilirsiniz, sizi kendi hafifliği ile eğlendirebilir.Yani kısacası bir çakışmadır söz konusu olan.Bir ilişkidir yaşanan, eser üreticisi ve izleyen arasında koşulsuz,tanışıksız bir ilişki.Bir giz’e sahiptir ve bu nedenle hazzı yüksektir.O’nun müziğini yalnız sizin duyduğunu hissedersiniz.Ve bu aşk gizli kalmalıdır.Şayet eserin sizdeki çağrışımını eser sahibi ile paylaşısanız, sonuç ciddi bir hayal kırıklığı olabilir.

ben,taslaksız yazıyorum:(, o nedenle konsantrasyonum hemen bozulabiliyor…

……………..

Sonuç olarak, kadrajın alınmasında belirleyici olan kişiliğin yansımasında keşfedilmiş denge oyunudur.Tek istisnai durum raslantısal fotoğraf çeken cadde fotoğrafçıları için geçerli olabilir, kaldı ki, onda dahi kişiliğin seçimi içerikler ve kadraj alışkanlıkları vardır.

Sahne seçimi, kadraja kıyasla daha farklı bir  anlam içeriyor.Kadraj, sahne seçiminden alınma bir çerçeve olarak düşünülebilir.Bu nedenle kişiliğin yansıması sahne seçiminin, o kişiliğin teknik deneyimlerinin sunumu kadrajı hazırladığını söyleyebiliriz.Aynı konu üzerinde, aynı bakış açısında farklı çerçeveler alma durumu bu teknik yaklaşımın sonucudur.

kedi…neredesin?….gelsene…

…… pisi…pisi pisi…..?……..?

kalfa / iki satır / mindonart

Reklamlar